Zrealizowane wyjazdy

MAGISTER DARIA NASIŃSKA
NAUCZYCIELKA JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO 
WYJAZD DO SAN SEBASTIAN (HISZPANIA) REALIZOWANY W LIPCU 2024 r. 

„Przyjemnie jest wspominać słoneczną Hiszpanię, gdy w Polsce dni są coraz krótsze i za oknem panuje jesienna szaruga. W lipcu 2024 roku, jako beneficjentka programu Erasmus+, miałam okazję wyjechać na stypendium, w ramach którego przez dwa tygodnie uczestniczyłam w kursie doskonalenia języka hiszpańskiego w Kraju Basków. Akademia Lacunza, gdzie odbywały się zajęcia w międzynarodowej grupie, znajduje się w ścisłym centrum San Sebastián – mieście o niepowtarzalnym uroku i elegancji. Jego piękne plaże, w tym słynna La Concha, znakomita kuchnia, zabytkowa architektura i słynny Międzynarodowy Festiwal Filmowy, przyciągają artystów i miłośników kina z całego świata.

Wyjazd w ramach stypendium Erasmus+ był oczywiście okazją do poznania Kraju Basków, jednego z najbardziej niezwykłych regionów Hiszpanii, tak mało jeszcze znanego wśród Polaków. W ciągu dwóch tygodni mojego pobytu udało mi się odwiedzić Bilbao, największe miasto w regionie wraz z jego ikonicznym Museo Guggenheim, rozkoszować się widokami w starej rybackiej wiosce Orio oraz odkryć sekrety Zarautz – miasteczka, które jest prawdziwym rajem dla surferów z całej Europy. Zajrzałam również do miasteczka Hondarribia – miasta tuż przy granicy francusko – hiszpańskiej, gdzie spacer starymi uliczkami smakuje jak podróż w czasie.

Pobyt w Kraju Basków był niezwykłym doświadczeniem, bardzo wzbogacającym moją wiedzę o Hiszpanii i jej historii. „Zielona Hiszpania”, usiana magicznymi zakątkami i fascynująca pod względem kulturowym i językowym na pewno będzie tematem prowadzonym przeze mnie lekcji.”

MAGISTER BEATA SEKUŁA 
NAUCZYCIELKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO 
WYJAZD DO DUBLINA (IRLANDIA) REALIZOWANY W CZERWCU 2024 r. 
„Miałam przyjemność uczestniczyć w kursie „Modern Methodologies” dzięki udziałowi w projekcie Erasmus+. Na kursie zapoznałam się w z bogatym zakresem tematów, m. in. Thinking Based Learning, Project Based Learning, grywalizacja oraz zagadnienie AI w edukacji. Dzięki bogatemu programowi oraz pracy w zespole z nauczycielami z innych krajów mogłam wymieniać się doświadczeniami oraz rozwinąć umiejętność współdziałania. Ogromną wartością był dla mnie pobyt w kraju anglojęzycznym, gdzie mogłam zanurzyć się w lokalnej kulturze, poznawać historię oraz odwiedzać ciekawe miejsca w Dublinie, a nawet całej Irlandii. Była to inspirująca podróż, którą polecam każdemu!”
 
MAGISTER DAWID WÓJTOWICZ 
NAUCZYCIEL MATEMATYKI ORAZ PODSTAW PRZEDSIĘBIORCZOŚCI 
WYJAZD DO CORK (IRLANDIA) REALIZOWANY W LIPCU 2024 r. 
„W lipcu uczestniczyłem w kursie „English Business” w Cork English College w ramach projektu Erasmus+. Było to intensywne i inspirujące doświadczenie, które nie tylko pomogło mi rozwinąć umiejętności językowe, ale także zgłębić zagadnienia związane z językiem biznesu, negocjacjami oraz profesjonalną komunikacją. Kurs oferował zarówno teoretyczne, jak i praktyczne podejście, co pozwoliło na szybkie przyswojenie nowych technik oraz słownictwa. Dodatkowo, międzynarodowy skład na kursie stworzył doskonałą okazję do wymiany doświadczeń i nawiązywania kontaktów zawodowych. Cork to malownicze miasto, które zapewniło idealne warunki do nauki i wypoczynku po zajęciach.”
  
PROFESOR ANNA ZDEBSKA 
NAUCZYCIELKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO 
WYJAZD DO DUBLINA (IRLANDIA) REALIZOWANY NA PRZEŁOMIE SIERPNIA I WRZEŚNIA 2024 r. 
„W dniach 19-30 sierpnia uczestniczyłam w zagranicznym szkoleniu metodycznym dla nauczycieli w Dublinie. Kurs CLIL, czyli Content and Language Integrated Learning (nauczanie zintegrowane z wykorzystaniem języka obcego) przeznaczony był dla nauczycieli dowolnych przedmiotów, chcących wprowadzać na swoich lekcjach elementy kulturowe, historyczne, społeczne, itp. w języku angielskim lub uczyć swojego przedmiotu dwujęzycznie albo tylko w języku angielskim. Korzyści płynące z takiego szkolenia to: wymiana doświadczeń w międzynarodowej grupie, kurs realizowany w kraju anglojęzycznym,  poznanie realiów życia i systemów edukacji w innych krajach, możliwość zagłębienia się w kulturę, tradycje i obyczaje Irlandii.
Zdecydowanie polecam tego typu szkolenia, gdyż rozwijają nas i poszerzają nasze horyzonty!”

 

 

 

MAGISTER DOROTA HENZEL
NAUCZYCIELKA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO I DORADCA ZAWODOWY 
WYJAZD DO BARCELONY REALIZOWANY WE WRZESNIU 2024 R.

 

„W ramach projektu Erasmus +  uczestniczyłam w szkoleniu dla nauczycieli Mindfulness for Teachers: a Hands-on Approach , Resilience and Well-being Strengths for Teachers .
Kurs odbył się we wrześniu 2024 r. w Barcelonie.
Podczas szkolenia poznałam metody promowania zdrowia psychicznego i fizycznego, sposoby radzenia sobie w sytuacjach stresowych a także  nabyłam umiejęność rozwiązywania problemów i konfliktów w grupie.

Korzyści płynące z takiego szkolenia to: poszezrzenie kompetencji dotyczących radzenia sobie ze stresem ,  wymiana doświadczeń w międzynarodowej grupie nauczycieli, kurs realizowany w języku angielskim,  poznanie realiów życia i systemów edukacji w innych krajach, możliwość zagłębienia się w kulturę, tradycje i obyczaje Hiszpanii.”

MAGISTER EWELINA WARUMZER
NAUCZYCIELKA JĘZYKA POLSKIEGO
WYJAZD NA MALTĘ ZREALIZOWANY WE WRZEŚNIU 2024 r.

,,Mój pobyt w szkole językowej na Malcie w Vallecie był niesamowitym doświadczeniem, które na długo pozostanie w mojej pamięci. Wyjazd ten nie tylko pozwolił mi na doskonalenie umiejętności językowych, ale również na poznanie nowych kultur i nawiązanie międzynarodowych przyjaźni.Miałam przyjemność mieszkać u rodziny goszczącej, co pozwoliło mi na obcowanie z językiem angielskim także poza godzinami kursu językowego.
Każdy dzień rozpoczynał się od intensywnych zajęć językowych. Lekcje były prowadzone przez doświadczonych nauczycieli, którzy stosowali różnorodne metody nauczania, aby uczynić naukę języka angielskiego jak najbardziej efektywną i interesującą. Mieliśmy okazję uczestniczyć w dyskusjach, grach językowych oraz ćwiczeniach konwersacyjnych.”

MAGISTER KLAUDIA SŁONINA
PSYCHOLOG SZKOLNA
WYJAZD DO FLORENCJI (WŁOCHY) ZREALIZOWANY NA PRZEŁOMIE WRZEŚNIA I PAŹDZIERNIKA 2024 r.  

„W dniach od 30 września do 11 października 2024 r. wzięłam udział w szkoleniach w ramach projektu Erasmus +: Resilience and Well-beeing Strenghts for Teachers oraz Stress Management and Recognition: Key Strategies for Teachers w pięknej, włoskiej Florencji. Baza teoretyczna obu szkoleń opierała się na zagadnieniach z zakresu psychologii pozytywnej, a ćwiczenia praktyczne były doskonałą możliwością na wdrażanie omawianych strategii w plan dnia. Niezwykle ciekawym doświadczeniem była wymiana informacji w międzynarodowej grupie nauczycieli. Sama Florencja jest idealnym miejscem na poznawanie kultury, zwyczajów i kuchni Włoch.” 

MAGISTRZY MARTA KOJS  
(NAUCZYCIELKA BIOLOGII), MACIEJ GĘBAROWSKI (NAUCZYCIEL ANGIELSKIEGO)
WYJAZD DO MALAGI ZREALIZOWANY NA PRZEŁOMIE WRZEŚNIA I PAŹDZIERNIKA 2024 r. 

„Nasz kurs obejmował: 40 godzin intensywnej nauki hiszpańskiego z native speakeram, 8 godzin gotowania z zagadnieniami diety śródziemnomorskiej, 16 godzin zajęć o tematyce kulturowej i ekologicznej. W trakcie jego trwania zaangażowaliśmy się w lokalne problemy związane z komercyjną zabudową wybrzeża. Poznaliśmy też funkcjonowanie nowoczesnej komercyjnej jednostki edukacyjnej. Ale Erasmus to to też wspaniałe doświadczenia związane z lokalną kulturą! W związku z tym uczestniczyliśmy w warsztatach dotyczących etnografii, historii regionu, kultury- flamenco, malarstwa –  Picasso. Ta cudowna przygoda zdecydowanie skończyła się zbyt szybko!” 

 

MAGISTER SYLWIA BARSZCZ-RASPUTA
NAUCZYCIELKA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
WYJAZD NA CYPR ZREALIZOWANY W PAŹDZIERNIKU 2024 r.  

„Nauczycielka Wychowania Fizycznego mgr Sylwia Barszcz-Raputa, w październiku 2024 miała okazję w ramach programu Erasmus uczestniczyć w kursie doskonalenia języka angielskiego na słonecznym Cyprze, jednej z najbardziej malowniczych wysp na Morzu Śródziemnym. Udział w programie był dla niej niezwykłym doświadczeniem, który pozwolił rozwinąć umiejętności językowe, dał możliwość nawiązania międzynarodowych znajomości i pozyskania nowych inspiracji oraz umiejętności, które na pewno wykorzysta w codziennej pracy z młodzieżą.”

MAGISTER BEATA MICHALSKA-TRĘBACZ
NAUCZYCIELKA FIZYKI
WYJAZD NA MALTĘ ZREALIZOWANY NA PRZEŁOMIE PAŹDZIERNIKA I LISTOPADA 2024 r.  
 
„Moje szkolenie dotyczyło metody CLIL, czyli Content and Language Integrated Learning. Uczenie języka poprzez przedmiot i na odwrót 🙂 Poznałam różne metody wykorzystywane w lekcjach CLIL.
Skupialiśmy się na taksonomii Blooma, rozpoznawaniu różnych rodzajów inteligencji, znaczenia kultury i lokalnej społeczności, komunikacji. Oprócz tego nie mogłabym nie wspomnieć o Malcie i urokliwych chwilach, które spędziłam spacerując uliczkami jej małych miasteczek. Był to z pewnością jedna z ciekawszych przygód w moim życiu zawodowym!” 
 
 

MAGISTER ANNA OSTAFIN-BUDEK
NAUCZYCIELKA WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE
WYJAZD NA MALTĘ ZREALIZOWANY W LISTOPADZIE 2024 r.  

„Wyjazd w ramach mobilności Erasmus Plus dla nauczycieli dał mi możliwość podniesienia moich kompetencji językowych. Mogłam uczyć się w międzynarodowym środowisku, pod okiem cudownej lektorki. Oprócz samej nauki AM Language stworzyła mi możliwość zapoznania się z kulturą, historią i naturą Malty. Mogłam wziąć udział w wielu aktywnościach skierowanych bezpośrednio do studentów zza granicy. Oczywiście równie przyjemne było zwiedzanie Malty na własną rękę, rejs promem na Gozo, spotkania lokalną kuchnią i zwyczajami. Podsumowując: był to cudownie spędzony czas i duża szansa na rozwój zarówno zawodowy, jak i osobisty!” 

MAGISTER NATALIA GIEMZA 
NAUCZYCIELKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO
WYJAZD DO FLORENCJI ZREALIZOWANY W PAŹDZIERNIKU 2024 r.  

„Do Florencji pojechałam na kurs językowy – intensywny angielski oraz kurs sztuka jako terapia, sposoby autoekspresji. Na obu kursach uczyłam się nie tylko rzeczy związanych z ich tematyką, ale rozmawialiśmy też o metodach nauczania, o tym, jak można wykorzystać w codziennej pracy.  Dzięki temu ukierunkowałam swoje myślenie o uczeniu na doświadczanie. Dowiedziałam się, że naprawdę edukacja może być narzędziem do samopoznania i moim zadaniem jako nauczycielki jest umiejętne nakierowywanie osób, które uczę, na autorefleksję. Sama Florencja przywitała mnie sztuką i kuchnią, które zapierały dech w piersiach!” 

MAGISTER DARIA RAPACZ
NAUCZYCIELKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO
WYJAZD NA CYPR ZREALIZOWANY W LISTOPADZIE 2024 r.  

„Udział w projekcie Erasmus na Cyprze był dla mnie niezwykłym doświadczeniem, które łączyło naukę z poznawaniem kultury tej pięknej wyspy. W ciągu dwóch tygodni pracy w międzynarodowym zespole zdobywałam nowe umiejętności i wymieniałam się doświadczeniami z uczestnikami z różnych krajów. W wolnym czasie mieliśmy okazję zwiedzać Cypr. Szczególnie zapadły mi w pamięć wizyty w malowniczym Omodos i słonecznej Larnace. Omodos, położone w górach Troodos, urzekło mnie swoimi wąskimi, brukowanymi uliczkami, tradycyjnymi białymi domami i atmosferą spokoju. Wizyta w miejscowym klasztorze Świętego Krzyża pozwoliła nam poznać duchowy wymiar cypryjskiej historii. Z kolei Larnaka zachwyciła swoim nadmorskim urokiem. Spacerowaliśmy promenadą Finikoudes, odwiedziliśmy słynną cerkiew Świętego Łazarza. Ten projekt nie tylko wzbogacił moje kompetencje, ale również pozwolił mi zanurzyć się w kulturze Cypru, która na zawsze pozostanie bliska mojemu sercu.”

MAGISTER ANNA RUSCAK
NAUCZYCIELKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO
WYJAZD NA CYPR ZREALIZOWANY W LISTOPADZIE 2024 r. 

„Udział w kursie Erasmus+ „English and Methodology of TEFL” był dla mnie niezwykle wzbogacającym doświadczeniem, które poszerzyło moje horyzonty zawodowe i osobiste. Program ten pozwolił mi zgłębić współczesne metodologie nauczania, połączyć teorię z praktyką, szlifować moje umiejętności językowe i rozwinąć zdolność tworzenia bardziej angażujących i efektywnych lekcji.  Podczas kursu miałam również szansę nawiązać nowe przyjaźnie oraz zanurzyć się w kulturze pięknego Cypru. Ta niezwykła  podróż otworzyła przede mną nowe perspektywy i zainspirowała do dalszego rozwoju!”

 

 

Przejdź do treści